Thursday, October 1, 2009

Qeeb - UKM



Semalam, qeeb bersama-sama 18 orang pelajar tingkatan 1 dan 2 sekolahnya dipilih untuk menyertai program melawat ke UKM, Bangi. Di sana mereka diberi taklimat mengenai kursus-kursus yang ditawarkan dan dibawa melawat persekitaran kampus UKM.

Kunjungan yang mengambil masa dari pukul 8.00 pagi hingga 3.00 petang dan disambung pada hari ini, muga-muga banyak memberi kesan bagi pelajar-pelajar tersebut. Mudah-mudahan mereka akan menanam cita-cita untuk melanjutkan pelajaran mereka sehingga peringkat yang lebih tinggi.

Pada hari penyampaian hadiah sempena meraikan kejayaan pelajar-pelajar mendapat 5A di sekolah rendah Qeeb yang lalu, Qeeb dihadiahkan sebiji mug tertera nama UKM dan pada lawatan ini Qeeb mendapat cenderahati iaitu topi yang terukir nama UKM.

Suami akak yang pernah menjadi pelajar UKM semasa mengambil ijazah dan sarjana pun tak pernah membawa pulang cenderahati UKM. Bila tiba pada anaknya pula, menjadi pengumpul cenderahati UKM. Tapi, bila ditanya cita-citanya.... qeeb lebih berminat melanjutkan pelajaran di UPM. Insya'Allah.....

No comments:

Post a Comment

Let's Play A Fun Game :)

Our Mother ! (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails