Sunday, January 10, 2010

Aisyah dah pandai merungut...

Malam ini akak meminta pertolongan Aisyah menemani kakaknya Ain yang sedang demam di dalam bilik kami. Dengan senang hati Aisyah melakukannya.

Kemudian akak meminta Aisyah mengambil baju-baju kotornya untuk di masukkan kedalam bakul. Pun dengan senang hati Aisyah melakukannya.

Akhirnya ketika hampir tidur, barulah akak teringat untuk memakaikannya lampin pakai buang. Dan akak meminta Aisyah mengambil lampin pakai buangnya di dalam salah sebuah laci. Jawapannya...

Aisyah : Mestikah semuanya Aichah kena buat?....

Ibu : Mestilah...

4 comments:

  1. Kesian Aisyah .. tenaganya dikeringkan, hehe.

    Akak, penat taw buat kerja rumah (apa tah lagi Aisyah, kan kan?)

    ReplyDelete
  2. kak som,
    i bukannya mengeringkan tenaga aisyah lah... i cuma... i cuma... (mencari alasan yg terbaik setelah menghamba abdikan anak sendiwi...)

    ReplyDelete
  3. Heheheheeeeeeeeeeeee... kiutlah you! I dulu kaan, suka suruh T pijak kaki I. Of coz masa tu kaki dia syomel jer (pijakannya secukup rasa dibetis/peha), dan I juga syomel masa tu, :-)

    ReplyDelete
  4. kak som,
    dari cerita u teringat i, zahrah dan qeeb masa kecik sering disuruh memijak maid kami masa tu. Bila i lenguh, baru dan minta depa picit baru i tahu maid i dah bagi bagus punya training cara memicit badan lenguh2 dan pijak badan. Siapa yang untung?....

    ReplyDelete

Let's Play A Fun Game :)

Our Mother ! (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails