Saturday, November 6, 2010

Duit untuk Tabung



Aisyah sudah ada kegemaran baru... iaitu mengumpul wang...
dengan tabung Ain yang sudah menjadi hakmiliknya.. wang yang di dapati secara merayu akan terus dimasukkan kedalam tabungnya..

Aisyah : Ibu... bagi saya sikit duit untuk saya beli makanan kucing....

Bingo...!!!!!.... Itulah idea Aisyah yang paling bernas cara untuk memohon dana bagi memenuhi tabungannya.

Cuak dan mushkil jugak akak bila dia menggunakan alasan hendak membeli makanan kucing setiapkali meminta kita wang untuk menambahkan hasil tabungannya... Pernah akak menggunakan alasan meminta Aisyah pergi membeli makanan kucing... Alhamdulillah lah pulak... mau dia mengeluarkan wang untuk membayar harga makanan kucing, arnab dan terrapin. Bila aak cerita pada abahnya, sedih dan sayu sungguh abahnya mendengarkan... Akak disuruh ganti semula duit yang digunakan itu.

28 comments:

  1. anak saya selalu mintak singgit, nak beli belon ler gula ler kropok ler kasik tokei kedai simpankan duit dia, hahaha

    ReplyDelete
  2. anak akak yang 5 tahun cam tu, pantang ada duit syiling bersepah kat atas meja, terus masuk dalam tabung dia. kalau dia nampak banyak syiling tu, dia tanya dulu.sapa punya. Aishah anak perempuan awak tu budak cute dan cerdek.

    ReplyDelete
  3. abah x smp ati..sian aisyah ;)
    sama la ngan bebudak kt umah tu kak. memasing ada tabong. si Adek pandai..kadang tu dia kutip2 sume syiling yg abah dia kasi kt sume org, dia masokkan sume dlm tabong dia! haha..skang ni tabong dia yg paling berat. apakahh??

    ReplyDelete
  4. firsttime masuk sini ....jemput ke blog anak2 CA

    http://lakarankasihbonda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. salam kenal...

    baguslah kecik2 dah pandai menabung...

    ReplyDelete
  6. salam ziarah..

    salam ceria..

    salam kenal..

    akak..menabung dr kecik adalah bagus..heheh

    ReplyDelete
  7. saya pun nak duit sikit, nak masuk tabung :)

    ReplyDelete
  8. brutal solo,
    mak su,
    cik ina minat dodo cheng,
    Sham,
    cik ceria korner,
    Khairul Hakimin...
    jemput ke blog baru akak di
    http://akaktoo.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. pandai aisyah heh...akal budak memang selalu tidak dijangka kan.

    ReplyDelete
  10. bagus suka menabung...lentur buluh dari rebung

    ReplyDelete
  11. bagus kita ajar budak2 ni menabung kalau kecemasan adalah tempat mengadukan....

    ReplyDelete
  12. anak2 bila dibiasakan dari kecik maka akan jadi rutin untuk dia dengan bermacam cara bagi memenuhkan tabungnya itu.. ;)

    ReplyDelete
  13. Geraugebang
    Pustaka Nuriman
    Bigdaddyz
    Aizamia3...
    salam kenal dan sila ke blog akak yang baru
    akaktoo.blogspot.com.

    ReplyDelete
  14. singgah follow sini, kalu sudi..nnt follow ai plak eh... maceh.. ^_^

    ReplyDelete
  15. amalan yg sangat mengguntungkan mereka suatu hari nanti...:)

    ReplyDelete
  16. wak pon sukak simpan duit... eeeeE wak dh datang nii nak komen komennnnn.....

    ReplyDelete
  17. saya pun suka gaks aktiviti ni.... hihihihi

    ReplyDelete
  18. salam kenal...emm..pandai dia,,kalau ank saya,,tabung kt kedai belakang umah huhu

    ReplyDelete
  19. baguih2... tabiat menabung memang baik... anak akak ada dua orang satu suka menabung pantang nampak duit semua kat tabung dia .. sorang lagi pulak kita bagipoun dia buat bodo.... lastnya kalau bukak tabung yang sorang banyak 2 kali ganda.... kena bahagi dua gak....

    ReplyDelete
  20. haha comel je..
    bagus la dah pndai menabung..besar nnt dpt ringankn beban ayah ibu

    http://igossiprizal.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. pandai dia cari alasan...takpe..amalan yg baik tu...berjimat cermat dari kecil lagi

    ReplyDelete
  22. oklertu pandai dia menabung..
    ibu dia tak baik tau...

    ReplyDelete
  23. salam.

    Salam kenal dari tirana aduka

    ReplyDelete
  24. hehe,,pandai dia ye...tapi takpalah sebab nak menabung

    ReplyDelete
  25. Tabiat yang baik ...belajar menabung dari kecik lagi...
    Salam ziarah dari bunda...

    ReplyDelete
  26. salam kenal...


    pandai dia kan.. kurang lebih like my little one..

    ReplyDelete

Let's Play A Fun Game :)

Our Mother ! (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails