Tuesday, September 29, 2009

Encik Rotan mengamuk lagi.




Semalam sedang akak leka membaca blog, tiba-tiba sms berbunyi. Melihatkan Ain dan Aisyah ada bersama-sama dalam bilik akak, maka akak pun meminta Ain mengambilkan handphone akak di meja sebelah katil. Berlarilah Ain mengambilkan handphone.

Tiba-tiba Aisyah datang tepi akak dan Ain ..... menangis sambil mencampakkan roti yang sedang dimakannya sebagai tanda protes dan marah kerana dia tak disuruh ambil handphone untuk akak. Dah campak roti siap pijak lagi.... Apalagi... akak pun bingkas bangun, pandang atas almari baju mencari rotan. Tak de lah pulak....

Panggil kakak zahrah untuk cari rotan di bilik bawah. Tak lama kemudian, dia pun naik ke atas dan menghulurkan encik rotan.

Apalagi, sebaik dapat... encik rotan pun memulakan tugasnya. Tangan yang tadinya digunakan untuk mencampak roti... dikenalkan pada encik rotan. Aisyah menahan sakit tapi berhenti menangis dan terus turun terisak-isak ke bilik bibik. Bila dia tahu kesalahannya, dia tidak akan menangis bila dikenalkan dengan encik rotan. Aisyah kemudiannya minta susu dan tertidur.

No comments:

Post a Comment

Let's Play A Fun Game :)

Our Mother ! (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails