Wednesday, September 23, 2009

Kisah Ummi Qasrina dan Tan Hon Ming




Semalam, umi qasrina telah mengalami kecederaan semasa bermain bersama-sama sepupunya. Sewaktu dia cuba melompat dari kerusi sofa dia telah terjatuh terlentang dan kepalanya terhantuk terkena bucu grandfather clock. Sewaktu abahnya pergi ke ruang tamu untuk menjemputnya makan malam, abahnya ternampak umi qasrina sedang terbaring menangis kesakitan dan sedang ditenangkan oleh kakaknya, Ain.

Umi qasrina dibawa masuk kebilik dan dibersihkan luka di kepalanya. Darah kena pada baju tidurnya dan abah mambersihkan lukanya. Olehkerana rambutnya tebal, jenuh juga abahnya menyelak untuk mencari luka di bahagian belakang kepalanya. Umi Qasrina menangis kesakitan apabila luka tersebut dicuci dengan alkohol swap.

Mak ngah tati yang mempunyai klinik sendiri ada membawa bekalan ubat dan bandage. Setelah dibalut luka dan diberi ubat, umi qasrina pun tertidur. Mak ngah tati dan bekalan perubatannya menjadi tumpuan saudaramara yang berkunjung sewaktu raya. Pernah saudara kami yang mengalami 'asthma', sewaktu datang beraya mendapat rawatan 'nebuliser' dari mak ngah tati.

Tan Hong Ming pula, setelah bermain kejar mengejar dengan sepupunya hazim telah mengalami kesukaran untuk bernafas 'asthma'. Dia juga perlu di rawat dengan memakai nebulizer.

Sebenarnya drama di atas bukanlah salah satu karya Arwah Yasmin. Ini adalah drama hari raya rumah atok.

Umi Qasrina adalah anak akak yang bungsu iaitu Aisyah Sakinah. Tan Hong Ming pula adalah sepupunya Aiman. Mereka berdua adalah kawan baik yang amat serasi bersama. Aiman seorang anak sulung yang bertanggungjawap dan pandai menjaga Nadia, adiknya. Aisyah cukup seronok jika bermain dengan Aiman kerana Aiman berlembut dengannya seperti Aiman menjaga adiknya. Jika ada kesempatan berjumpa, mereka akan bermain bersama-sama. Dimana ada Aiman, di sisinya pasti ada Aisyah. Jika Aiman bangun dahulu, Aisyah dicarinya. Bagai belangkas, ibaratnya. Memang macam iklan Tan Hong Meng dan Umi Qasrina.

No comments:

Post a Comment

Let's Play A Fun Game :)

Our Mother ! (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails