Tuesday, September 15, 2009

Zahrah dan pembedahan tangan kanan.

Sewaktu masih berusia 4 tahun, zahrah telah mengalami patah tangan kanan akibat melompat dari kerusi sofa kelantai. Mudah saja jatuhnya tidaklah nampak merbahaya sangat, tapi bila dibawa ke hospital dan di x-ray, kelihatan tulang tangan kanannya terkeluar dan perlu untuk dibedah.
Sebaik mendapat tarikh utuk dibadah, zahrah dibawa ke Institut Pediatrik, Jalan Dr. Latiff. Sehari sebelum dibedah, atuk, opah dan acunya datang ziarah. Kami semua dijamu dengan ayam goreng ANW. Pembedahan akan dilakukan oleh Pakar tulang iaitu Dr Aaron di Dewan Bedah, Hospital Besar Kuala Lumpur. Pagi-pagi, akak dan suami mengiringi zahrah menaiki ambulan untuk ke Hospital Besar yang berada tidak jauh dari Institut Pediatrik.
Sebaik tiba di Dewan Bedah, Zahrah di temani oleh abahnya memasuki bilik pembedahan. Semasa sebelum diberi ubat bius, zahrah menangis sedikit kerana takut tapi berjaya ditenangkan oleh abahnya. Sebaik keadaan tenang, zahrah dibaringkan dan diberi ubat bius. Akak hanya dapat menunggu di luar bilik bedah..
Sebaik selesai zahrah dibedah, dia dihantar pulang ke wad di Institut Pediatrik. Pak ngah, mak ngah, mak da dan pak cik wi datang menziarah. Macam-macam permainan yang mereka belikan untuk zahrah. Akak pula bermalam di hospital menemankan zahrah tidur dengan membawa sekali qeeb yang ketika itu masih bayi berusia 3 bulan. Untung juga dapat gunakan katil bersebelahan untuk tidur. Esoknya, kesemua kami dapat pulang kerumah.

No comments:

Post a Comment

Let's Play A Fun Game :)

Our Mother ! (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails